Politisk Organisasjon

United Borgere Av Norge

Politisk Organisasjon

Postby Sir Trek » Tue Aug 23, 2011 8:47 am

Etter hva jeg har sett hva som skjer i den britiske og australske delen av forumet, så har jeg bestemt meg for å bli initiativtaker til å starte opp Forente Verdensborgere som en Politisk Organisasjon, som igjen kan føre til at vi blir registrert som et politisk parti.

Til det så trengs det andre initativtakere som kunne ønske seg å sitte i det konstituerende styret.

Et konstituerende styre, er et ikke-demokratisk valgt styre, som har som eneste funksjon og starte opp en organisasjon. Det konstituerende styret vil kun vare til organisasjonen har blitt så stor at den kan stabilt fungere med et demokratisk valgt styre. Et slikt styre vil bli valgt på det aller første årsmøtet.

Det er altså snakk om det nasjonale organisasjonsleddet. Lokale lag kan man opprette etterhvert som det blir fler medlemmer i eks. en kommune eller fylke.

Normalt sett er et styre på 5-6 personer, med et minimum på 3 personer. På basis trenger man Leder, Nestleder, Kasserer og sekretær og et styremedlem.

Jeg foreslår meg selv som konstituerende leder, kasserer og sekretær, om ingen andre ønsker å påta seg noen av de stillingene.

Da trenger man Nestleder, og for å kunne sikre et flertall i alle vedtak styret gjør, så trenger man minst ett styremedlem til.

(NB. Jeg holder på å undersøke hva regjeringen/brønnøysundregisteret krever for at vi skal kunne registreres som politisk organisasjon, men sålangt virker det som jeg har forstått det korrekt.

Det eneste som stilles av krav til deg er at du er fyllt 18 år, og har mulighet til å delta på nettmøter.

Interesserte bes om å ta kontakt på k.berntsen@unitedcitizensoftheworld.org.
"Everyone should be respected as an individual, but no one idolized." - Albert Einstein
Sir Trek
Activist

Return to United Citizens Of Norway